Vlaky na trati provozovaly letos zkušebně České dráhy. "Přestože se jednalo o referenční provoz tří párů osobních vlaků o všech prázdninových víkendech, zájem cestujících výrazně předčil naše střízlivé odhady," sdělila ČTK mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Na spoje České dráhy musely dokonce nasadit vozidlo s větší kapacitou, konkrétně vlak Regionova. "Očekávali jsme, že budou jezdit především příznivci železnice, avšak cestovali turisti, rodiny s dětmi, skupiny cestujících s koly i návštěvníci Karlových Varů, kteří využili možnosti vlakem navštívit tuto oblast Slavkovského lesa a zdejší turistické cíle. Zaznamenali jsme i jízdu mimořádného vlaku Desiro s turisty z Německa," dodala Pistoriusová.
Podle Navrátila provoz na trati letos dotoval kraj 92.000 korun. "V příštím roce by to mohlo být okolo 400.000 korun," uvedl Navrátil s tím, že kraj bude ještě jednat s Horním Slavkovem o spolupráci. Protože letos byl provoz spuštěn narychlo a bez větší reklamy, i příští rok tak bude podle Navrátila zkušební a měl by ukázat zájem o cestování na této trati a to, jestli by bylo možné spoje případně rozšířit i na všední dny.
Vlaky se na trať vrátily po 15 letech letos v červnu, kdy Správa železniční dopravní cesty dokončila několik etap obnovy tratě. Rekonstrukce stála asi deset milionů korun. Hlavním cílem obnovy ale nebyl ani tak turistický provoz, jako spíše propojení železnice až k firmě Legios v Horním Slavkově, která vyrábí železniční cisterny.
zdroj: ČTK