Centrální komise ministerstva dopravy vybrala jednu z variant aktualizované studie, která počítá se souborem staveb od napojení na stávající R6 u Nového Strašecí až po Olšová Vrata u Karlových Varů. Stavět se bude po etapách, kterým budou předcházet výkupy pozemků a příprava staveb.
"Během návštěvy zástupce ministerstva dopravy v Karlovarském kraji jsme se ohradili proti tomu, aby se v některých částech R6 jezdilo ve střídavém třípruhu, což považujeme za provizorní řešení, nekomfortní pro řidiče. Ministerstvo dopravy také podle dohody zařadilo stavbu úseku Nového Strašecí - Řevničov, obchvat Řevničova a první etapu obchvatu Lubence k financování za pomoci evropských peněz, tedy z Operačního programu Doprava II," upřesnil Novotný.
O dostavbu silnice v dostatečné kapacitě usiluje Karlovarský kraj už dlouhé roky. V současné době vede rychlostní silnice jen z Prahy do Nového Strašecí a pak z Karlových Varů do Chebu. Úsek mezi nimi je stále dvoupruhový a prochází řadou malých obcí a měst. Spojení Karlovarského kraje s Prahou je tak velmi nebezpečné a komplikované.
Podle hejtmana kraj požádá také o informaci o výkupu pozemků a přípravě staveb. "Po roce od našeho posledního setkání s představiteli ministerstva dopravy, které se konalo letos na podzim, by se měla na základě dohody uskutečnit schůzka, během níž vyhodnotíme postup dostavby," dodal hejtman.
zdroj: ČTK